Semano pedagougico en païs de Lunèu, ourganisado pèr li membre dóu “Trophée Pescalune”
La semano pedagougico dóu païs de Lunèu s’es debanado dóu 19 au 24 dóu mes de nouvèmbre, dins la salo Jòrgi Brassens à Lunèu. Èron pas mens de 630 escoulan de CM2 dóu cantoun qu’esperavon. Mai, encauso dóu marrit tèms e de l’interdicioun de circula dis autoubus, avèn agu 430 escoulan soulamen!
Après li presentacioun, un filme sus la Camargo e li tradicioun nostro, pièi pèr pichot groupe, lis escoulan soun passa is ataié : lou coustume d’Arle, li couifaduro, la fauno, la floro, li palun, li granouio, li pèis, lou bourralié-selié, lou ferratié que fai de crouchet de rasetaire pèr la Federacioun, l’escolo di rasetaire emé la vesito dis areno e demoustracioun en pisto. Li manadié de bouvino soun vengu parla de soun mestié, de l’encoucardamen di biòu, dis abrivado e di bandido.
Sus lou pountin un païsage camarguen emé de bacarut, fóuco, gibié de touto meno, de tèsto de senglié, de tèsto de biòu e forço canèu e paio.
I’avié subre-tout l’Escolo dóu Vidourle que si representant se soun relaia tout-de-long de la semano pèr douna d’esplico sus lou Felibrige, sus Frederi Mistral, sus lou cant de la coupo…
Lis escoulan devien legi tres fraso en prouvençau, pièi li revira en francés. Acò s’es forço bèn passa.
Fau cita lou travai remirable de la respounsablo dóu saloun pedagougi, la mestresso d’obro Séuveto Farneti, ensignarello dóu cous di debutant e clavaire de l’Escolo dóu Vidourle, que beilejè de man de mèstre l’ourganisacioun d’aquesto semano, estènt sèmpre procho dis enfant, em’ uno metodo pedagougico tras-qu’eficaço.
Gramaci à la colo di membre dóu burèu e i fidèus afiha qu’assegurèron la permanènci en aquelo semano que fuguè di mai bello e qu’enrichis forço, (Séuveto, Janino, Silvìo, Ano-Mario, Jourgeto, Adelino, Miquèu).
Lou Cabiscòu
Enri Alcon
Semaine pédagogique dans le Lunellois, organisée par les membres du « Trophée Pescalune »
La semaine pédagogique du pays de Lunel s’est déroulée du 19 au 24 du mois de novembre, dans la salle Georges Brassens à Lunel. Nous n’attendions pas moins de 630 écoliers de CM2 du canton. Mais, à cause du mauvais temps et de l’interdiction de circuler des autobus, nous avons eu seulement 430 écoliers !
Après les présentations, un film sur la Camargue et nos traditions, les écoliers sont passés par petits groupes aux ateliers : le costume d’Arles, les coiffures, la faune, la flore, les marais, les grenouilles, les poissons, le sellier-bourrelier, le ferronnier qui fait des crochets de raseteur pour la fédération, l’école des raseteurs avec la visite des arènes et démonstration en piste. Les manadiers de bouvino sont venus parler de leur métier, de l’encocardement des taureaux, des abrivado et des bandido.
Sur l’estrade un paysage camarguais avec des flamants roses, des foulques, du gibier de toute sorte, des têtes de sanglier, des têtes de taureaux et beaucoup de roseaux et de paille.
Il y avait surtout l’École du Vidourle dont les représentants se sont relayés tout au long de la semaine pour donner des explications sur le Félibrige, sur Frédéric Mistral, sur le chant de la coupe…
Les écoliers devaient lire trois phrases en provençal, puis les traduire en français. Cela s’est très bien passé.
Il faut citer le travail admirable de la responsable du salon pédagogique, la maitresse d’œuvre Sylvette Farneti, enseignante des cours des débutants et trésorière de l’école du Vidourle, qui dirigea de main de maître l’organisation de cette semaine, étant toujours proche des enfants avec une méthode pédagogique très efficace.
Merci à l’équipe du bureau et aux fidèles membres qui assurèrent la permanence de cette semaine qui fut des plus belle et très enrichissante (Sylvette, Jeannine, Sylvie, Anne-Marie, Georgette, Adeline, Michel).
Le Président
Enri Alcon